Investeeringute (ära)tasuvus

Ma olen tänaseks rattaharrastusega vähe aktiivsemalt tegelenud umbes 7-8 aastat, nendest 4 aastat osalenud võistlustel, ühe ratta olen sõitnud vanarauaks, teise maha müünud. Panen siia kirja mõned read enda kogemustest erinevate lisadega, kas neist on olnud kasu või kas nendesse kulutatud raha ka küünlaid vääris.
Pildiotsingu clipless pedals mtb tulemus1. Kõige esimene upgrade, mille enda rattale lisasin olid clipless pedaalid. Ma kaalusin päris pikalt, et “tea, kas mul neid ikka vaja on”. Lõpuks ostsin kõige odavamad Shimano pedaalid ning pigem keskmise hinnaga Scotti maastikuratta kingad. Pärast seda ei ole enam tagasivaatamist olnud. Põhiliselt küsitakse, on, et kas ikka saad jala piisavalt kiiresti lahti. Jah saab küll. Esimesed paar sõitu on ehk ebakindlad, aga sealt edasi on jala eemaldamine nii “käpas” et vähemalt maastikurattaga ei ole mitte kunagi tekkinud seda olukorda, et jalga vajalikul hetkel kätte ei saaks.
Pigem teeb selliste pedaalide kasutamine rattasõidu just ohutumaks, kuna jala pedaalilt libisemise oht on viidud miinimumine. Mäletan varasemast ajast, et see oli suht rõve tunne, kui pedaali platvormiga vastu sääremarja said.
Mina olen siiani jäänud truuks kõige odavamale Shimano mudelile Shimano SPD M-520. Piisavalt töökindel ja toimib hästi. Kallimate kohta öeldakse, et töötab mudastes tingimustes paremini. Ma olen igast mudarallisid näinud, siiani pedaalidega probleeme pole olnud.

2. Oma esimesed maastikuratta jooksud (lihtsa inimese keeles rattad) sõitsin esimese 1500km-ga ribadeks. Seega oli järgmine uuendus uute jooksude soetamine koos siserehvide kasutamisest loobumisega. Kõik rattaspetsid räägivad, et jooksud on üks kõige paremaid kohti, millega enda ratast kiiremaks saada. See on koht, kus aetakse taga gramme. Vat ma ei tea… Kindlasti on minu jaoks oluline märksõna töökindlus ja vastupidavus. Kindlasti peaks olema jooksudel kinnised laagrid, kuhu mustus vahele ei saa. Kas need mind ka kiiremaks tegid, no mine võta kinni… Ei oska öelda. Kindlasti on tagasipöördumatu muutus siserehvide kasutamisest loobumine. Minu kaalu arvesse võttes olid sisekummi snakebite’d suht sagedased nähtused. Pärast tubelessi juurde jõudmist on need suht unustatud mured. Tubelessi eelis on ka võimalus kasutada madamat rehvirõhku, mis omakorda teeb keerulisest oludes sõitmise mugavamaks ja ka kiiremaks. Eriti hästi tuli see välja eilsel Harku kolmapäevakul. Prooviringile läksin u 2,0Bar rehvirõhuga, tundsin, et loobib ja raputab liialt. Lasin veidi rõhku vähemaks ja läks palju paremaks.

3. Oh, kui kaua ma veeretasin veeringuid sõrmede vahel, enne kui otsustasin GPS rattakompuutri osta. Ei ole üldse odav lõbu. Võrdlesin odavamaid ja kallimaid, mõtlesin, et mis kasu mul tast küll on. Ega ta mind kiiremaks ikka ei tee. Oh, kuidas ma eksisin. Teeb küll kiiremaks. Sain ka varem GPS jälje arvutisse ja sealt Stravasse, kus segmente jälgida, kuid tänu Garminile käib see palju lihtsamalt. Segmendid omakorda lisavad treeningutesse võistlusmomoendi, mis omakorda muudab mind kiiremaks. Olen mitmel korral ratta ka tööreisidele kaasa võtnud ning siis on navist suurt kasu olnud. Ma siiani ei ole leidnud ka sellist telefoni äppi, mis kõike seda teeks, mida Garmin. Olles tõe vastu aus ning tekst liigse reklaamina ei mõjuks, siis sarnase funktsionaalsusega seadet pakub ka Polar, kuid normaalsete mõõtudega M450-l ei ole navit, ning V650 on ikka jube lahmakas. Kuigi hinna poolest olnuks Polar soodsam. Reaalne alternatiiv oleks Eestis suht vähetuntud brändi Wahoo  GPS-kompuuter Elemnt, mis olla esimene aerodünaamilise disainiga kompuuter.

Upgrade’de hankimise juures ei saa üle ega ümber psühholoogilisest efektist. Oled kulutanud raha ning nüüd pead ju selle investeeringu tagasi teenima. Seetõttu sõidad rohkem, pingutad veidi enam, tunned ennast paremini. Seega, kui upgrade’d aitavad laiskusest üle saada (sest diivanilt tõusmine on kõige raskem), siis on ju kõik hästi 🙂

Vat sellised muljed. Eks neid upgrade on olnud veel. Kui kellelgi on huvi kogemust jagada/küsida, kirjuta alla kommentaariumisse.

No Comments

Post a Comment